Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

SPRAWDZAJCIE !!! dokręcenie kół po wizycie u "gumiarza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • SPRAWDZAJCIE !!! dokręcenie kół po wizycie u "gumiarza

    Jak nie ma nikt ochoty na spontana to idę spać

  • #2
    SPRAWDZAJCIE !!! dokręcenie kół po wizycie u "gumiarza

    Wczoraj ja padłem ofiarą "zaufania" do gumiarza.
    Zdawać by się mogło solidny, byłem tam nie raz. Dokręcają dynamometrem. Okazało się, że jedno koło im umknęło. :evil:

    A tu taka muka.
    Objaw? dziwne dudnienie nabierające na sile po zwiększeniu prędkości. Na szczęście nic się nie stało.

    Leciutko rękami dokręcałem śruby.

    Pozdrawiam
    Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
    ---


    A to moja skodzinka:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

    Komentarz


    • #3
      Dlatego koła zmieniam sam :P . Trochę gimnastyki nawet jest wskazane .
      Fajna stronka

      Komentarz


      • #4
        guzolot, a ile kikometrów przejechałeś po wizycie? Bo jeśli to było w miarę blisko, to nawrót i zjeba jakich mało. Jeśli powyżej 50 km, to winien jesteś sam, ponieważ po takim właśnie dystansie zalecana jest kontrola dokręcenia kół.

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz


        • #5
          guzolot, a wogóle pamietasz o takim drobiazgu żeby przynajmniej 1x w miesiącu sprawdzić ciśnienie w oponach i dokręcenie kół?
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Borsuk2
            Dlatego koła zmieniam sam :P . Trochę gimnastyki nawet jest wskazane .
            uo to to! co prawda to prawda, popieram, również zmieniam sam i gimnastykę mam
            [O2] --->>> stworzona do podróżowania...
            <<------ Showroom -> moja Oktaśka ------>>

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              guzolot, a wogóle pamietasz o takim drobiazgu żeby przynajmniej 1x w miesiącu sprawdzić ... dokręcenie kół?
              To już podchodzi pod kompulsje, ale swoją drogą słyszałem o przypadku poluzowaniu śrub w kołach na Pradze, za pomoc organom ścigania...

              Komentarz


              • #8
                Chyba jakieś dwa lata temu, po wymianie kół na alusy. Jestem rano w pracy i od strzała delegacja do Świętochłowic. Myślę, pojadę prywatnym, a po drodze odwiedzę rodziców. Myślę, śmignę autostradą. Jednak pojechałem służbowym. Po powrocie, zbliżam się do swojej skodzianki, a przy prawym przednim kole leży sobie śruba mocująca. Sprawdzam, to moja. Pozostałe śruby trzymały się dosłownie na końcu gwintu!! Opatrzność. Jak bym wypad swoim na autostradę i przy 180 zgubił kółko ... kraina wiecznych łowów.
                W szoku pojechałem do Kalwarii dziękować Najwyższemu.

                Nie mniej od tego czasu klucz mam po ręką i co jakiś czas sprawdzam śruby, szczególnie przy alusach. Ciekawe jest to, że gumy zmieniam zawsze u swojego speca, kilka lat. I taki zonk.
                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                2009 Renault Clio MTV 1.4
                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                Komentarz


                • #9
                  Rok tamu, jak zmieniałem oponki, to przyjechał facet i właśnie opie&*)&% oponiarzy, bo mu nie dokręcili jednego koła. Od razu przylecieli z kluczem i działali...

                  Komentarz


                  • #10
                    ...Ufać i sprawdzać!
                    Mnie z serwisu Fiata po przeglądzie okresowym wypuścili bez oleju w silniku...

                    Mój oponiarz ZAWSZE gdy wypuszcza mnie z warsztatu, przypomina o kontroli dokręcenia śrub po stu kilometrach.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja miałem tak teraz jesienią podczas zmiany letnich na zimowe..
                      Zminiłem opony , i tego samego dnia leciałem do Poznania (ok.150km) po 2 siostry z 2 małymi dzieciakami . Za zmiane zapłaciłem rekordową w moim życiu sume
                      Podczas powrotu zaczęło się dziwne stukanie , dudnienie .
                      Nie wiedziałem co to , bo pierwszy raz tak miałem. Śrub też nie mogłem sprawdzić , bo miałem dekielki zasłaniające ja przykręcone na imbusa którego akurat nie miałem a aucie :evil:
                      Po dojechaniu do domu okazało się , że 2 śruby były już totalnie odkręcone , a 3 pozostałe trzymały się na końcówkach.
                      Szczęście że nic się nie stało kiedy miałem na pokładzie 2 małych dzieci
                      Miałem jechać do tych frajerów , ale myślę szkoda czasu na takich patafianów.
                      Jedno jest pewne - teraz wymieniam sam

                      Komentarz


                      • #12
                        Kiedyś w serwisie autoryzowanym nie przykręcili mi jednej śruby od wahacza. Serwis nie ma już autoryzacji Skody.
                        Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja mimo, że zawsze robię u tego samego - stoje i sprawdzam - patrze jak dokręca wszystkie śruby, czy żadnej nie opuszcza.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez ruwado
                            Ja mimo, że zawsze robię u tego samego - stoje i sprawdzam - patrze jak dokręca wszystkie śruby, czy żadnej nie opuszcza.

                            może po nim jeszcze dokręcasz własnoręcznie? :lol:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz


                            • #15
                              A czym koledzy smarują śruby przy kołach???
                              Czy tak na sucho?? :?:
                              O II fl kombi elegance

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez piramida
                                Zamieszczone przez ruwado
                                Ja mimo, że zawsze robię u tego samego - stoje i sprawdzam - patrze jak dokręca wszystkie śruby, czy żadnej nie opuszcza.

                                może po nim jeszcze dokręcasz własnoręcznie? :lol:
                                az taki zboczony nie jestem - tylko patrze, czy każda śruba jest zrobiona.
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Voit
                                  ...Ufać i sprawdzać!
                                  Mnie z serwisu Fiata po przeglądzie okresowym wypuścili bez oleju w silniku...

                                  Mój oponiarz ZAWSZE gdy wypuszcza mnie z warsztatu, przypomina o kontroli dokręcenia śrub po stu kilometrach.
                                  przecież normalka, żeby sprawdzac, tak samo jak olej i ciśnienie. może nie co 100 km, ale na pewno przed każdą dłuższą trasą. kontrola jest podstawą zaufania, jak mawiał Lenin!
                                  kiedyś jechałem sobie wypasioną audicą jako zmiennik kierowcy. w pewnym momencie właściciel do mnie: zajedź na parking, coś mi tu nie halo. zajeżdżam, sprawdzamy a tu w LP brak 1 śruby... 1200 km wcześniej wszystkie były na pozór dobrze dokręcone ops:
                                  Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    bo sruby dokreca sie kluczem dynamometrycznym na 120Nm , noga nie wolno bo na pewno przeciagniecie, reką wystarczy w 100% , ew sprawdzic po 50km jeszze raz i tyle.
                                    www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A ja powiem tak... od 1990 roku jak mam do czynienia z jazdą, nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, żeby dokręcone jak trza koła, po iluś km wymagały dokręcenia :shock: po prostu jestem w szoku jak to czytam, Czyżbym tyle razy ryzykował?
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        dokrecone jak trza czyli kluczem dynamo , a jak na reke to trzeba sprawdzic. zreszta zalezy jak kto lata, jak latasz po 2zł i wiecej to z pewnoscia sprawdzisz nie raz czy kola masz dokrecone :P
                                        www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Przeraża mnie co piszecie...

                                          Ja swoją drogą jestem świadkiem oraz "ofiarą" odwrotnego działania - mianowicie oponiaże tak na pneumatach dokręcają śrubki, że w przypadku kapcia ponad 90% użytkowników musiałoby zamawiać lawetę, bo większości śrub nie idzie odkręcić podręcznym kluczem do kół.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            koła trzeba dokręcać po przejechaniu 50-100km ...

                                            przy dokręcaniu przez gumiarza pneumatem poproś go zeby nie dokręcał za mocno, przejedz te 50km i dokręc sobie sam kluczem, to wtedy w przypadku kapcia raczej odkręcisz koło.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez HUBERTUS
                                              Ja swoją drogą jestem świadkiem oraz "ofiarą" odwrotnego działania - mianowicie oponiaże tak na pneumatach dokręcają śrubki, że w przypadku kapcia ponad 90% użytkowników musiałoby zamawiać lawetę, bo większości śrub nie idzie odkręcić podręcznym kluczem do kół.
                                              Taka sytuacja jest nagminna w moim przypadku ... Miałem już sytuację, że nawet kluczem teleskopowym takim 0,5 m nie dałem rady odkręcić. Od tamtego czasu używam oryginalnego klucza VW + ponad metrowej rury stalowej Jedyna niedogodność, że muszę tę lagę wozić ze sobą w razie "W", ale coś za coś :diabelski_usmiech

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                ostatnio przed dłuższą trasą sprawdziłem. 1 śruba w LP była tak luźna, że ręką (z kluczem ofkz) dało się ją dokręcić. warto sprawdzać co jakiś czas!
                                                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Kilka dni temu zobaczyłem, ze brakuje mi 1 śruby. Prawdopodobnie gumiarz za słabo dokręcił i zgubiłem. :evil: Dzisiaj byłem w ASO i kupiłem. Śruba 14 PLN i kapselek 4 PLN.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X